Borta bra men hemma bäst

Inte hunnit blogga på ett par dagar, haft annat skoj för mig.
I tordags började vi dagen med babysim, sista gången för det här året. Hem igen och vände för att sedan etablera sig på Parnassen, dags för familjen Morgans årliga, supermysiga tradition. JULBORD.
Var ett bra julbord, jag brukar ha ganska mycket att invända på men helt klart värt ett besök. Fast måste ändå säga att jag saknade varmrökt lax som är min favorit på julbordet. Så ska man äta julbord rekommenderar jag en tripp till Karlsborg och Idas Brygga där vi var förra året. Underbart god mat.

I fredags drog vi på kalas i Mariestad. Rasmus, min systerson fyllde år så blev lite mys och årets första pulkaåkning medans mamma & Elin passade Edwin. Var riktigt skoj så vi tänkte ta oss en tripp till någon skön backe en dag och åka lite.

Så till helgens händelser. Vi kom hem från Göteborg för några timmar sen. Igår blev det jul på Liseberg tillsammans med Josefine, Freddy och lilla Tilde. Mkt ljus och mkt att titta på för småskitarna som turades om att sova. På kvällen begav vi oss till Emily och Egon för att umgås. Bjöds på tacos som de var skyldiga oss efter en förlust i par-minigolf där vi spelade om en middag. Mkt trevligt och en hel del skratt.


Trött men lycklig mamma :)

Slöade lite imorse och sen kilade vi vidare. Edwins gammelfarmor fick sig ett besök och vi en middag.
och HÖR OCH HÄPNA ....
HANS OLOF MORGAN HAR ÄTIT, INTE EN, UTAN TVÅ POTATISAR IDAG. 
Det är helt jävla otroligt, för han tyckte det var helt okej med lite sås till.


Edwin och Elsie ( gammelfarmor )

Nu ska ta och skala lite räkor, det blir söndagsmys snart.

Ha en fin kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0