Helvete

Alltså idag kände jag bara för att sluta försöka. Våran ekonomi det senaste har varit minst sagt krystad. Allt från dubbla hyror, bil på verkstan, utebliven a-kassa till självrisker på hemförsäkringar och mobiler. Sen ska man inte tala om  alla saker man bara måste ha till Edwin, för han växer ju så det knakar och nu när han börjar bli lite större så behöver han ju andra saker. Som en matstol till exempel.
 
Så i förrgår köpte vi en svart tripp trapp på babyproffsen, totalt med dyna, bygel och diverse andra saker gav vi 2000, billigt om man ser till att barnet kan ha stolen tills dom är ca 8 år.
Men idag fick vi beskedet att vi ska betala 9300 kr för slipning utav golvet när vi flyttar.
9300 !!!, det är för fan en ny tv eller något annat jävligt skoj man kan hitta på.
Jag tycker vi har det segt ändå, eftersom Hasse varit arbetslös en hel del blev a-kassan inget att jubla över. Betydligt mindre än han väntat och min mammapenning, den ska vi inte tala om. Jag tycker det är sjukt jobbigt när man de senaste åren tjänat bra med pengar, från att fått ut över 20 000 till att nu landa på 10-11 000. Jag har kunnat köpa det jag ville förut utan att behöva tänka medans nu måste jag tänka först och shoppa sen. SKIT! 


Ååh kan man inte bara råka bli miljonär. Fast för bli det måste man ju spela...och det kostar pengar.
Hahahaha, livet är tragiskt ibland.


Men men, nu jobbar Hasse. Underbara han, finns ingen som får mig må så bra. Tillsammans fixar vi allt, även om  det svider och vi gnäller på varandra så vet jag att jag hittat mannen i mitt liv. Många förhållanden går i kras när det kommer till pengar men inte vårt. Visst bråkar vi, men i slutändan stärker det oss och all bad things come to an end .


Nu bäddar vi upp, dags för mys och nya avsnitt av criminal minds.

Avslutar med en bild på mina 2 absoluta favoritkillar <3


Kommentarer
Postat av: Barroo

Jag tänkte på det där med parketen och att ni måste betala 9300kr, det är ju verkligen inte okej! Men ni måste kunna ta det på avbetalning va? Kram

2010-12-08 @ 22:31:20
Postat av: Hasse

Du är kvinnan i mitt liv. jag är otroligt glad över att jag har dig finns ingen som du! älskar dig obeskrivligt mycket sötnos! <3<3

2010-12-09 @ 07:30:04
Postat av: sanna

Malin min starka underbar vän, you can do it! Vet att det går hjärtat! Men varför måste ni betala slipningen? Mira som varit i farten?

2010-12-09 @ 11:22:52
URL: http://sannissa.blogspot.com
Postat av: Sanne - Mamma till Lykke

Vad tråkigt med golvet, varför? :(

2010-12-11 @ 14:35:52
URL: http://lykkeochjag.blogg.se/
Postat av: sara

Alltså, detdär med golvet.. Stå på er! För skövdebostäder är riktiga tjuvar. Många som blivit blåsta och betalat, och sedan har de ändå inte åtgärdat det efter att vissa flyttat.. Stå på er och ifrågasätt kostnaden. det är sjukt dyrt.



Allt löser sig!

Tänk på att du har en superfin familj också. :) det är värt mer än pengar också ;)

2010-12-11 @ 20:53:40
URL: http://saantos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0