I väntan på bajs

I väntan..på bajs.
Edwin har varit lite förstoppad i ett par dagar så igår och idag grundade vi med katrinplommonpuré.
För er som inte vet så ger det typ lite extra smörj i tarmarna. Minst sagt.
Lilleman hade ta mig tusan bajs ända upp i nacken, och till naveln ifram. Såg ut som någon gjort en stabbig lerinpackning. Not so sweet. Men nu är det gjort. 2 rediga blöjor och en 3 kilo lättare Edwin :)

Vi firade dagen med att rensa lite och sedan var det dags för storstädning.
RENT! Finns det någon bättre doft?
Ren tvätt, rent hus, t om ren toalett luktar gott.
På tal om det så har dom ett helt underbart ljus på Edwins Corner i stan. "Clean Linen" heter det och doftar gudomligt, sådär nytvättat och fräscht. 270 kr kostar denna lilla sak varje hem borde ha.

Nu sitter man lite framför datan, har precis ätit tacos och känner sig svullen. Men efter nyår är det dags att ta tag i sig själv..och dököttet. Framförallt måste det bli lite struktur på matlagningen. Just nu äter jag ordentligt ibland för att sedan knappt äta på flera dar vilket gör att kroppen ställer in sig på svält. Så när jag sedan äter får kroppen en kalorichock. Så rutiner får bli ett måste. Frukost, lunch, middag och träning.

Överväger att ge mig ut på en långpromenad med Mira men först är det dags för lilleman att lägga sig.
Så vi myser nog kvar en stund här hemma.



Kyss & hej.
/M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0