Jul 2010

Varit en fin jul. Edwins första. Var både hemma hos min mamma och hos Hasses familj.

Förundras fortfarande över vilka skyhöga förväntningar man har på julafton trots att man vet att allting var mycket roligare när man var liten. Så från och med nu ska jag göra allt jag kan för att ge Edwin de allra bästa julaftnarna man kan få i sitt liv. Så han kan se tillbaka när han blir äldre, precis som jag kan idag, och med värme minnas allt. För det är trots allt det julen är till för, att vara tillsammans med nära och kära.

Jag och Hasse fick en mycket uppskattad julklapp. SPA och hotell på Lundsbrunn, hur underbart är inte det?!
Och när vi tittade närmare på vilka behandlingar/aktiviteter vi ska välja såg vi att de på vinterhalvåret hade utförsåkning: Lovely.  Har inte åkt på flera år och tror både jag och Hasse kan få ett par riktigt sköna timmar i backen :) Så nu ska vi planera och passa in så Edwin får sova hos farmor och farfar, vilket får bli nästa år ;)

Idag kilade vi ner på rean, hittade ett par jeans till Hasse, en skjorta till Edwin och ett par byxor och en blus till mig. Och det var näst intill gratis. 500 kr för allt, ibland kan man finna små, små guldkorn även på rean. Så nu är vi nöjda och belåtna i nya, fina kläder.

Tillbaka till julafton, Edwin va på strålande humör större delen av dagen. Fick fina paket.



Edwins lära-gå-stol han  fick av oss



Hoppgunga av mormor, morfar och morbror




Bobbycar Racing utav oss.



Supermysig åkpåse i lammskinn från farmor och farfar.



Lära-gå-vagn utav oss


OCH MYCKET MYCKET MER. Bla: Fina barnböcker, kläder, badleksaker och pengar.

Bjuder på lite bilder från julafton på lilleman.

 





Nu checkar vi ut här hemma. Dagen har bestått i lite fotbollstittande, Nyströms minne.
Pizza, shopping och ärenden.
Nu kallar chipsskålen och Hans är överlycklig, för han har hela 2 påsar ;)

Imorgon väntar vardagen igen. En promenad för att röra på julkilona skulle sitta fint. Skicka ett mess så sällskapar vi i snön.

Puss & gonatt.
/Malin


Kommentarer
Postat av: sanna

Vilka fina bilder, han är så söt när han ler edwin=)

2010-12-26 @ 21:02:54
URL: http://sannissa.blogspot.com
Postat av: Chris

Superfina kort på er!



Passade förresten något av kläderna?



2010-12-27 @ 16:12:13
URL: http://chrisdahlin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0