Fredag

Ååh har inte skrivit på en evighet känns det som , men har varit så fruktansvärt trött och har helt enkelt inte haft lust. Igår kom tom Hasse och sa det att, du har inte bloggat på länge, så nu är det väl dags. Mest för min skull, för att lätta på trycket lite. 

Har inte hänt så mkt i veckan, i måndags träffade vi Carro och lilla Milo, blev en promenad till Däldernas kapell för lite sångstund men måste säga att jag förderar stan. Roligare visor, ramsor för såväl mamma som barn.  
Tisdags babyrytmik sen slöa vi i soffan medan snön yrde utanför. Edwin uppskattade inte när det blåste in i vagnen på vägen hem från babyrytmiken kan jag lova, så vi gosade ner oss hemma.

Men igår, ja då gjorde vi debut på gymmet jag & Josefine. Blev ett aerobicspass för att starta lite lätt efter snittet. Gick över förväntan men jag vet inte om jag kan påstå att det var jobbigt. Det som isf var lite jobbigt var styrkedelen, armhävningarna och när vi skulle ligga plankan. Förövrigt var det skoj så nu läntar jag till jag får köra skivstång igen, som jag längtat. Det var väl ungefär samtidigt som jag & hasse träffades som träningen hamnade på efterkälken..och tro mig, det syns! Men ingen är gladare än mig för det, för nu har jag e underbar man, en underbar son och en underbar hund.

Idag var det återbesök på MVC, både bra & dåligt. Snittet såg jättefint ut och allt annat var bra men jag får inte träna som jag vill, än!! Får inte hoppa och skutta (vilket aerobicstimmen förövrigt bestod av) och inte heller lyfta tungt. Sen kom vi in på preventivmedel, alltså vilken härva. Jag hade bestämt mig för p-sprutor eftersom p-stav inte funkar längre på mig och p-piller varken får eller vill jag äta. Men hon sa att det var ett dåligt alternativ eftersom man kan få väldigt svårt att få barn igen när man slutar, kan ta upp till flera år när man börjar försöka. Nej tack. Så hon föreslog hormonspiral, någon som vet om denna är att rekommendera?

Nu inväntar jag Emily, som jag knappt sett de senaste månaderna. Saknar henne otroligt men när det är segt med jobb här i stan så måste man ju ibland flytta på sig. Och Göteborg ska vara glada att ha henne. :)
Kvällen kommer bestå av mys & prat.

Ha en fin kväll!


Mammas älskling i soffan


Kommentarer
Postat av: Malin SSON =)

Jag skulle rekomendera p ring det är det bästa jag har testat. spiral har jag också hört är bra.. men vet tyvärr ingenting om det... P ring is the shit=) hahaha

2010-11-12 @ 16:45:32
Postat av: Ida

Gud så söt!

2010-11-12 @ 18:08:42
Postat av: Malin

Tack Malin, ska kolla på det. Hur länge kan man ha ring då, eller hur funkar det? :)

2010-11-13 @ 08:34:18
Postat av: Em

Det var underbart att ses måste ske oftare. Miss u babe

2010-11-13 @ 11:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0