Hus

Tänk att det ska vara så svårt att hitta "rätt" hus till "rätt" pris. Jag slutar aldrig önska att man hade huuur mkt pengar som helst. Då skulle jag istället för att köpa ett nytt hus köpa ett äldre hus och totalrenovera. Göra ett alldeles dundermysigt hus som är ett på miljonen. Älskar programmet som går på tv där de renoverar diverse olika lador mm och bygger sjukt fina, annorlunda hus. Sånt vill jag ha.

Kikade på ett familjehus i Igelstorp idag, perfekt för Edwin men inte perfekt för våran ekonomi. Ska man lägga så pass mkt i månaden bara på hyra, lån och driftkostander ska det kännas rätt, iaf lite mer rätt. Hade väl inte riktigt rätt humör för husvisning med mamma på sjukhus och tusentals andra tankar i huvudet.
Besökte mamma och när det kändes lite bättre begav vi oss för nästa hustitt,  en villa för uthyrning. Var en hel del renovering som behövdes göra då ett äldre par bott där men helt klart intressant. Världens trädgård där Edwin & Mira kan busa runt. Hur underbart är det inte med en fet trädgård?!

Ååh, kom för en stund sen på att jag missat LYXFÄLLAN, var ju ett måste att se detta denna vecka då en gammal arbetskollega var med. Undra hur man kan låta det gå så långt? Det är alldeles för lätt att få krediter i dagens samhälle. MEN alla har ju ett eget ansvar så att säga med har man ingen inkomst kan man inte leva ett "wannabe-jetset-liv" Det säger sig själv.


Nu ska jag hoppa i säng, är megatrött.


Kommentarer
Postat av: Hanna P

Hej:)

Kul att du har skaffat en blogg:)!

Jag såg på lyxfällan igår och säger

bara OMFG!!! Snacka om att leva i en dreamworld.

Du kanske kan kolla på avsnittet via play?



Puss Hanna

2010-10-22 @ 08:48:27
Postat av: Malin

Aa skojar du. Helt sick, kollade på tv3-play imorse. Jag skämdes alltså, vilket stolpskott. Roliga är ju att om du läser hennes blogg verkar det som att hon inte lärt sig alltför mkt vad gäller vikten av ett fast jobb iaf.

Puss

2010-10-22 @ 17:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0