Slappdag

Dagen har bestått utav städning och slappning. Vädret bjuder ju in till att kura ihop sig under en filt i soffan när det pissar ner regn utanför fönstret. Tom Mira stannar hellre inne än går ut på en promenad. Hon gick utanför dörren, kissade och vände direkt. Nu sitter hon under bordet och hoppas på att det ska "råka" hamna lite mat där. Tjockishund även kallad.

Åh, annars har det inte varit så mycket. Suttit och drömt mig bort. Ibland vill man ha ut så himla mycket mer av livet. På jobbfronten känner jag att jag behöver en nytändning. Varför ska man sitta dag ut & dag in och göra samma sak när man vet att man kan det. Klart att pengar är en stor faktor men utmaningar då?
Jag skulle ALDRIG kunna gå till ett och samma arbete i 20 år, göra samma sak och aldrig behöva känna mig osäker. Det är när vi testar nya saker, gör sånt som inte sitter i benmärgen som man utvecklas. Sitt inte på samma jobb i 20 år om du inte tycker det är kul att gå till jobbet. Våga ta nästa kliv, det är DITT liv det handlar om, inte grannens.

Man kan inte bli stark utan att våga vara svag.


Mira och Edwin myser en kväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0