Hycklare

De senaste dagarna har verkligen varit upp & ner.
Mkt känslor och mkt att bära på men nu känns det som det börjar ljusna..om man bortser från snön som föll imorse. Herregud alltså, är det aldrig nog?!
Visst det är mysigt med snö men vafan , seriöst. Antingen är det massa snö , eller bara blask. Vart underbart väder ett par dagar nu så man blev allt lite hoppfull inför en tidig vår.
Satt tom ute på min promenad med Mira och Edwin. Underbart att känna solen i ansiktet. Det är medicin för ett trött människa som mig :)

Vankas flytt snart också, ca 2 veckor. Så snart får man väl dra tummen ur röven och börja packa ner lite.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Har de senaste dagarna gått runt och stört mig på vissa saker.
En grej är det här med den sk. "kränkningen" alla människor påstås utsättas för.

Ett ex:
En person jag känner blev kallad svenne.
Han kallar personen som i fråga är från Turkiet för turk tillbaka. ( OCH INTE PÅ ETT NEGATIVT SÄTT)
Helt plötsligt har han kränkt den andra personen. VARFÖR!?
Svenskar är sååå otroligt konflikträdda. Det är väl inget hemskt att blir kallad för svenne, lika lite som det är att bli kallad för turk om man nu är det.
Jag trodde de flesta normala barn uppfostras med synen att alla är lika mkt värda så varför är det då förnedrande att kallas för turk när man är turk men inte svenne när man svensk. WTF?!
Sluta upp med allt hycklande. Var stolt över din härkomst, om du såväl är svensk som turk, alban, asiat och lev på samma nivå som dina medmänniskor.

Jag frågade en gång en afrikansk kille ,efter förbjudandet i skolor om ordet negerboll på negerbollar, om han skulle ta åt sig om han stod bakom mig en cafekö och jag beställde just en negerboll.
Han tittade på mig och frågade sen:
- Skulle du bli arg om jag beställt en svenneboll?!
Nä svarade jag och då sa han bara. Nä precis. Han säger själv negerboll.
Ibland känns det som folk letar saker att kränkas utav när det inte ligger något bakom.
För att inte tala om kriminella människor som avtjänar diverse olika straff.
De kränks för att de inte får röra sig fritt och måste vara inlåsta vissa tider. ÄRLIGT.
Du hamnade väl inte där för att du snodde ett tuggummi på ICA eller. Skyll dig själv. Du förtjänar inget annat, var glad att du får gratis mat förfan som vi skötsamma människor betalar med våra skattepengar.!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu ska jag ta en grinig Edwin som har tänder på ingång.

BYE!




Kommentarer
Postat av: Sanne - mamma till lykke

vart flyttar ni? :)

2011-02-12 @ 09:22:28
URL: http://lykkeochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0