Vi lever i en sjuk värld



Sitter med denna i min hand.
Gett mig på att läsa den igen. Började för ett par år sedan men fick sluta efter en tredjedel för jag orkade inte mer. Berättelsen är om en flicka som sedan 6 års ålder blir utsatt för ett av de hemskaste incestbrotten som skådats genom tiderna. I 20 jävla år torteras, förnedras och uttnyttjas hon av såväl läkare, poliser, domare, föräldrar som syskon. Hon tvingas föda sina familjemedlemmars barn för att sedan tvingas äta av sitt eget barn.

Jag vet inte vad man ska säga. Jag förundras så av hur man kan gå vidare efter en sådan sak. Fatta hur mkt det måste krävas. Man kan ju knappast kalla det liv efter allt hon fått utstå.
Hennes berättelse berör en verkligen på djupet och jag är evigt tacksam att jag fått en så bra uppväxt som jag ändå fått. Allt vi tar för givet är det många som aldrig får uppleva.
Det hemska är väl att det finns närmare än man tror.

JAG ÄR CHOCKAD AV VAD MÄNNISKOR KAN UTSÄTTA ANDRA FÖR.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu ska jag mysa lite med Edwin, tacksom över allt fint jag har i mitt liv.
Senare väntar massage, fick överta Hasses tid eftersom han ska jobba över och sen ska vi kika på en bäddsoffa till allrummet på övervåningen i huset.

Hej så länge.


Kommentarer
Postat av: Chris

FY vad hemskt! Det är verkligen vidrigt vad vissa människor är kapabla till...

2011-02-02 @ 18:55:59
URL: http://chrisdahlin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0