2011 -Lite på tapeten

Jisses vad fort tiden går. Nu är det ett nytt år. Försöker ta det som det kommer. Vad jag i dagsläget vet är inte alltför mycket. Det roligaste är väl flytten som går 1:a mars. Ska bli så himla skönt med friheten som kommer med ett hus.
Pratade med Stellan förut och imorgon ska jag och plocka ut tapeter till sovrummet och barnrummet så arbetarna kan sätta upp dom. Sen på torsdag ska vi ut hela familjen för att mäta lite inför möblemang och sånt skoj. I Love!

Nyårsafton var ju i fredags. Vi ville inte lämna bort Edwin utan bestämde oss för tre-rätters middag här hemma hos oss. Josefine, Freddy och lilla Tilde gjorde oss sällskap. Menyn bestod utav citrusmarinerade räkor på toast m. aioli som förrätt. Portersstek med ugnsrostad potatis till varmrätt samt cheesecake, även mascarpone och björnbärsskum till dessert  :)  MKT lyckad kväll som senare mynnade ut i spel och skoj. Skålade in tolvslaget i lite skumpa och avrundade vid 02.

Efter det har dagarna bara sprungit iväg. Middag hos svärmor & svärfar, promenader och en hel del soffhäng.
Mitt mål med det nya året var att försöka äta lite nyttigare på lite mer regelbundna tider eftersom jag slarvar med maten och småäter massa skit istället.
Vi lovar inte sådant som att inte äta godis för både min och Hasses karaktär är alldeles för dålig för det så vi kom överens om att vi endast äter lite gott på helgen. Och en chipspåse i veckan för herrn.

Idag har det varit full rulle. Dammsög hemma imorse, lekte med Edwin och sen klädde vi på oss så tog jag, Edwin och Mira en promenad på 2 timmar tillsammans med Josefine och Tilde. Lagat mat och grejat hemma så nu blir det lite mys i soffan och sen ett par sidor i bokn jag läser för tillfället. Riktigt bra.
"Traci Lords, Nattens barn" Handlar om en tjej som utnyttjas sexuellt och sedan hamnar i porrindustrin för att överleva..

So long.


Vinterpromenad med mina 2 älsklingar



En sömnig Edwin som njuter av åkturen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0