Skitsäljare och skitläkare.

Läkarbesöket gick bra, inge fel på lillskrutten inte.
Hade dock ett pucko till läkare, vem som helst verkar kunna "köpa" sig en examen.
Han svara på frågor med motfrågor.
-Vad är det ni tittar på? Vad är frågeställningen på remissen?
-Vad tror du?

Vad tror du, inte fan är det jag som är läkare heller. Och ställer man en fråga gör man det väl antagligen för att man vill veta. Efter diverse ordväxlingar klämde han ut något. Mamma som är sjuksköterska och tur nog var med förstod var han mena, trodde hon iaf. När hon frågade för att se så hon hade rätt kunde han inte det svenska ordet, inte heller på svenska eller engelska förklara det. FÖR HELVETE! När man jobbar inom en så pass viktig sak som sjukvård anser jag att man måste behärska det svenska språket. Åtminstone inom det område man är verksam.
Tacksamt nog blev jag uppringd av en läkare från barnmedicin som förklarade vad de tittat på och resultatet, man har ju för fan rätt att få veta vad de gör med ens eget barn. 
PISSDOKTOR!

Nu har jag precis lagt lillskrutten och bloggar i halvlek på handbollen.
Har hunnit med att handla och kika efter ett charmigt matsalsbord till huset. Men säljarna i affären var banne mig de sämsta jag någonsin skådat. Ställde en fråga , och då kastade de 2 säljarna frågan till varandra.
-Nä jag vet inte, fråga han.
-Hur ska jag veta då, säger den andre säljaren. Jag tror inte det finns några fler.
Konversationen slutar med att de säger till mig att komma in en annan gång. Så helvete att jag tänker heller.
Ska jag gynna en affär som helt tydligt inte ens är intresserade av att sälja så mkt som möjligt. Skulle inte tro det! Bemötandet var rent oprofesionellt.


Sammanfattning: Ge mig svar på mina frågor, I might just buy something.



Ungefär såhär kände man sig i affärn. Haha


Hepp åter till handbollen.
Puss

Kommentarer
Postat av: sanna

Förstår precis vad du menar när det gäller läkare som inte kan det svenska språket, fy fan! Man går ju till doktorn för att få veta vad som är fel men hepp då får man antingen en pakistanier eller en dansk och fattar inget av vad de säger, blir galen! De kan säkert sin sak men om man ska jobba i svenska samhället kan det vara bra att tala svenska..

2011-01-20 @ 21:53:22
URL: http://sannissa.blogspot.com
Postat av: Chris

Men Gud så härligt att höra att sötnöten är frisk och att det inte var något som var fel... Inte roligt det där alltså...



Ja men en kväll med lite umgänge och mat tycker jag låter som en bra idé. Grabbarna får bestämma något när dem pratar nästa gång:-)

2011-01-24 @ 10:14:27
URL: http://chrisdahlin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0