Sliten

Förkylningen tär på kroppen. Alla mina resurser tycks gå ut till att producera kopiösa mängder snor.
Klev nästan precis innanför dörren efter en promenad med Mira, oerhört skönt att inte behöva pulsa runt med vagnen för en gångs skull.
Direkt in i sovrummet för att natta Edwin som för tillfället är väldigt mammig, frustrerande och smickrande..mest frustrerande. Speciellt när pappa känner sig överflödig. Fast innerst inne vet han nog om att Edwin inte kunnat haft en bättre pappa. Världens bästa !

Hunnit med en hel del idag, valde tapeter som sagt. Blev en randig i vårt sovrum, vågräta ränder. Till lillemans rum blev det en ap-tapet. Ja en barntapet i svart, silver och vitt med apor på. Ska bara ha två våder på en vägg och resten vita. Tror det kommer blir riktigt snyggt. Renoveringen är i full gång. Hallarna är redan klara, köket är under målning och på fredag åker tapeterna upp i sovrummen. Sen ska det läggas nya golv nästan överallt och sättas in lite extra uttag för kontakter i matsalen, ena duschrummet och ev allrummet på övervåningen, så blir nog färdigt lagom till feb-mars. På torsdag ska vi ut och mäta lite så ska försöka ta en bild då.

Även hunnit storhandla vilket var behövligt eftersom det ekade tomt här hemma. Insåg sakta men säkert att nyttig mat också är dyr mat! Men vad gör det om man mår bättre och orkar mer.
Känner mig riktigt duktig eftersom jag banne mig lagat mat varje dag nu !


Nej. Nu blir det lite kvalitetstid.
Gonatt så länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0