Rough times

Att säga att det var längesen jag bloggade vore att ljuga. Det är gööörlänge sen sist.
Visst har man saknat det men ibland behöver man pausa vissa saker i livet.
Men nu hoppas jag på lite ny motivation för man behöver kunna lätta lite på trycket.
Jag väljer att inte ha lösenord trots att jag vet att "snokare" kommer läsa men jag har nått en punkt där jag känner att whatever. Vill folk läsa och gotta sig i andras liv och åsikter för att sedan snacka skit om personerna och deras sätt att se på saker så VARSÅGOD.
I ärlighetens namn, been there done that.
Alla växer vi och mognar, jag känner själv att jag tagit ett stort kliv i rätt riktning.
Att ha 2 barn ger en liksom lite distans till allt som tidigare brukade vara vanligt.
Ni vet festa, shoppa som en toka, snacka skit över en fika på PIMS.
Självklart gör man det fortfarande men dagens huvudämne är liksom inte vem som gjort vad. Jag bryr mig helt enkelt inte. Jag har den senaste tiden försökt omge mig med människor som tillför något i mitt liv.
Jag har ett par riktiga guldvänner, både folk med och utan barn vilket är toppen.
Även om det är skönt med andra mammor och barn så kan det vara så himla skönt att bara tjata och hänga med någon som inte har barn. För jag vet, ofta har alla samtal en tendens att handla om barnen när man i själva verket behöver lite tid att bara tänka på sig själv.
Den senaste tiden har varit en väldigt intensiv period men många inslag av både gott och ont.
Det har bokstavligt talat knullat mitt huvud, alla tankar och alla måsten.
Tyvärr tvingas man i livet fatta tuffa beslut som kräver en hel del mognad men jag försöker se det positiva i livet och tänka framåt. Jag har tur som har förstånde vänner och en familj to die for, åtminstone den del av min familj jag fortfarande ser som en.
Ikväll vankas det tjejkväll hos Jossan. Hur underbart?! Inga barn, bara oss girls, film och gotte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0